Välkommen!

Vad roligt att jag ska få guida dig i mindfulness och medicinsk yoga!

Hur du gör för att komma igång

I menyn ser du ONLINE – där finner du en rullmeny med allt innehåll. I den rullmenyn finns allt samlat – Balansprogrammet, yogapass, livesändningar och gong. Under varje menyrad i denna rullmeny finner du olika pass, program och övningar.

Jag rekommenderar att du börjar med Balansprogrammet 6 v som du finner både som studioinspelning och under ” 6 minuter med Sara” där jag coachar dig genom programmet varje vecka. Komplettera gärna med de längre pass du finner i onlinetjänsten då du har tid.

Några råd på vägen:

  • Formulera gärna en intention och släpp sedan alla förväntningar på resultat.
  • Avsätt tid för din träning! Bestäm när du ska träna, skriv upp det i kalendern.
  • Träna regelbundet (3-4 ggr/v) minst 6 veckor innan du utvärderar effekten.
  • Drick vatten i samband med träning då yogan sätter igång en utrensningsprocess
  • Var noga med att utföra yogaövningarna mjukt och inkännande, lyssna på din kropp.

INNAN och EFTER du börjar, fyll gärna i detta EST formulär som påminner dig själv om din viktigaste uppgift – att ta hand om dina grundläggande behov. Detta är någonting som träningen kommer att hjälpa dig med.

Välj innehåll i menyn och slut ögonen för att börja!

Balansinstitutet

Balansprogrammet,  Sveriges första korttidsprogram i mindfulness och medicinsk yoga, grundar sig i åratal av erfarenhet och hjälper hjärna och kropp att återfinna sin balans. Du får en enkel, effektiv metod som alla hinner och klarar av att göra.

Copyright 2021 © Balans Institutet