Extramaterial

[vc_row content_width=”grid” css=”.vc_custom_1575629308838{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;background-color: #fafafa !important;}”][vc_column][vc_empty_space height=”25″][vc_column_text css=”.vc_custom_1575628856018{padding-top: 50px !important;}”]Sidan som ger kunder extramaterial :)[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25″][/vc_column][/vc_row][vc_row content_width=”grid” css=”.vc_custom_1575629250491{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;}”][vc_column offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-12″ css=”.vc_custom_1455193200176{padding-right: 7% !important;}”][mkdf_section_title title=”Kroppsscanning” title_color=”” title_text_transform=”” title_text_align=”left” margin_bottom=”” title_size=”medium”][mkdf_section_subtitle color=”” text_align=”left” text=”En stor del av det vakna dygnet spenderar vi på att tänka och planera. Den här övningen hjälper dig att släppa den mentala verksamheten för att istället uppleva din fysiska kropp och bli bättre på att lyssna på dess signaler.

Övningen, här ledd av Sara Emilionie, har i forskning visat effekt på bl.a minskad stress, bättre sömn och ökad livskvalitet.” width=””][vc_empty_space height=”25″][/vc_column][vc_column offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-12″][vc_column_text]

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25″][/vc_column][/vc_row][vc_row content_width=”grid” css=”.vc_custom_1575629259398{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;background-color: #fafafa !important;}”][vc_column offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-12″][vc_empty_space height=”25″][vc_single_image image=”12850″ img_size=”full”][/vc_column][vc_column offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-12″ css=”.vc_custom_1455193200176{padding-right: 7% !important;}”][vc_column_text]

Husapoteket från vecka 1

Andning genom vänster näsborre ger en förstärkt lugn- och ro respons då de olika näsborrarna via näsmusslorna sägs ha olika kopplingar till det autonoma nervsystemet.

Denna andningsövning har testats på patienter med högt blodtryck i en studie vid Centrum för primärvårdsforskning i Malmö.

Det man såg var att 10 min andning ihop med en enkel ryggflex morgon och kväll sänkte blodtrycket lika mycket som vid medicinering. Studien är publicerad och finns att läsa via Medline: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24314119[/vc_column_text][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row content_width=”grid” css=”.vc_custom_1575629266372{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;}”][vc_column offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-12″][mkdf_section_title title=”Långa Djupa Andetag” title_color=”” title_text_transform=”” title_text_align=”left” margin_bottom=”” title_size=”medium”][mkdf_section_subtitle color=”” text_align=”left” text=”Den här övningen ingår i samtliga träningsprogram och pass. Yogisk andning påverkar stress, immunförsvar, sömn, blodtryck, matsmältning m.m

Gör du övningen samtidigt som du täpper till höger näsborre ökar du lugn- och ro respons vilket kan hjälpa dig i samband med akut stress.” width=””][/vc_column][vc_column offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-12″ css=”.vc_custom_1455193229681{padding-right: 7% !important;}”][vc_column_text]

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25″][/vc_column][/vc_row][vc_row content_width=”grid” css=”.vc_custom_1575629275797{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;background-color: #fafafa !important;}”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]
video
[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25px”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

Balansprogrammet – Vecka 3

Detta är den tredje veckan av Balansprogrammet. Du kan läsa mer ingående om programmet här.

Denna vecka introduceras du i enkla yogaövningar som frigör spänningar och underlättar ditt inre fokus.[/vc_column_text][vc_empty_space height=”20px”][/vc_column][/vc_row][vc_row content_width=”grid” css=”.vc_custom_1575629284287{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;}”][vc_column offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-12″][mkdf_animations_holder css_animation=”mkdf-element-from-right” animation_delay=”200″][vc_single_image image=”12699″ img_size=”full”][/mkdf_animations_holder][vc_empty_space height=”25″][/vc_column][vc_column offset=”vc_col-lg-6 vc_col-md-12″ css=”.vc_custom_1455193200176{padding-right: 7% !important;}”][vc_column_text]

Vill du fortsätta träna med Sara Emilionie?

I Balans PT tjänsten ingår utvärderade program,  ett yogiskt husapotek med recept för särskilda behov och du får en tydlig struktur över din träning! – Läs mer här[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25″][vc_column_text]

Vill du boka Sara Emilionie som föreläsare?

Text..

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”25″][vc_column_text]

Fler produkter och Yogamusik

Fler produkter  som digital downloads finns att köpa via vår samarbetspartner MediYoga Shop[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1571852196286{background-color: #eeeeee !important;}”][vc_column][vc_empty_space height=”52px”][vc_column_text]

Feedback

[/vc_column_text][vc_empty_space][mkdf_testimonials testimonial_type=”testimonials-slider” dark_light_type=”dark” show_full_width_navigation=”yes” show_author=”yes” show_position=”yes” animation_speed=”20000″ left_padding=”100″ right_padding=”100″][vc_empty_space height=”82px”][/vc_column][/vc_row]

Balansinstitutet

Balansprogrammet,  Sveriges första korttidsprogram i mindfulness och medicinsk yoga, grundar sig i åratal av erfarenhet och hjälper hjärna och kropp att återfinna sin balans. Du får en enkel, effektiv metod som alla hinner och klarar av att göra.

Copyright 2021 © Balans Institutet