Top
 

Hjälp / Kunskapsbanken

Väkommen till kunskapsbanken

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna och hjälp med de vanligaste problemen som kan uppstå.

Vi har för enkelhetens skull delat upp kunskapsbanken i ett antal rubriker. Klicka på det ämnet som passar bäst för att få hjälp

Kontrollera alltid om mail ev. kan ha fastnat i skräpposten

INLOGGNING / LÖSENORD

INLOGGNING / LÖSENORD

PROBLEM: Jag kan inte logga in

Om du upplever problem med att logga in beror det oftast på att antingen användarnamnet eller lösenordet som du anger är felaktigt

Ditt användarnamn är den e-postadress som du uppgav i kassan i samband med ditt köp. Om du är osäker på vilken e-postadress du använde så kan du kontrollera det genom att kontrollera e-postmeddelandet du fick efter din registrering

Ditt lösenord är det som skickades till din e-postadress efter att du genomfört ditt köp – Om du inte har fått eller hittar lösenordet så kan du enkelt återställa ditt lösenord via denna länk

Återställ mitt lösenord

PROBLEM: Jag kan inte mitt lösenord

Ditt lösenord är det som skickades till din e-postadress efter att du genomfört ditt köp – Om du inte har fått, hittar eller kommer ihåg ditt lösenord så kan du enkelt återställa det via denna länk

Återställ mitt lösenord
JAG ÖNSKAR KVITTO MED MOMS

JAG ÖNSKAR KVITTO MED MOMS

Momsen är på 25% och du kan ladda ned kvitton för alla dina beställningar med all info du behöver som underlag från ditt konto.

Gör så här;

  1. Gå till sidan  Träna Online —> Mitt konto
  2. Klicka på fliken Orderhistorik
  3. Klicka på den lilla likonen som ser ut som ett dokument

JAG KOMMER INTE ÅT MITT INNEHÅLL

JAG KOMMER INTE ÅT MITT INNEHÅLL

Om du inte kommer åt innehållet här på tjänsten kan det bero på ett antal saker

1 – Du är inte inloggad

För att komma åt innehållet på denna tjänst behöver du vara inloggad. Börja med att kontrollera att du verkligen är inloggad genom att

Klicka på denna länk

  • Om du hamnar på sidan Mitt konto så är du inloggad
  • Om du hamnar på en sida med ett inloggnings-formulär så behöver du logga in

 

2 – Ditt medlemskap/abonnemang har löpt ut

För att komma åt innehållet på denna tjänst behöver du ha ett aktivt medlemskap/abonnemang

Du kan kontrollera statusen för ditt medlemskap/abonnemang på denna sida

Kontrollera status för mitt medlemskap/abonnemang

  • Om det står att du har ett aktivt medlemskap och du ändå inte kommer åt innehållet kontakta vår support så hjälper vi dig
  • Om det står att du inte har ett aktivt abonnemang så behöver du antingen köpa ett nytt abonnemang eller förnya ett som har löpt ut.

Du kan kontrollera om du har ett befintligt abonnemang på denna sida

Kontrollera om du har ett aktivt abonnemang

  • Om det står att du har ett aktivt abonnemang och du ändå inte kommer åt innehållet kontakta vår support så hjälper vi dig
  • Om det står att du har ett abonnemang som är avslutat så behöver du återaktivera det

Gör så här för att återaktivera ett abonnemang som har avslutats

På sidan Mitt konto och på fliken som heter Abonnemang klicka på Visa för att öppna upp detaljer om abonnemanget

Klicka sedan på Återaktivera vid rubriken Åtgärder för att återaktivera ditt abonnemang

BETALNING

BETALNING

På Balansinstitutet.se så kan du betala med kort. Vi använder oss av Stripe som betallösning för säkra betalningar

Köp av abonnemang

För att komma åt innehållet på vår online-tjänst behöver du ha ett aktivt abonnemang. Ett abonnemang förnyas automatiskt för en ny period om du inte aktivt säger upp det – Se nedan under rubriken Förnya / Pausa / Avsluta för att få svar på hur du avslutar ditt abonnemang

Vi informerar alltid två gånger innan en förnyelse sker så att du som kund är medveten om förnyelsen

 

Köp av digitala produkter

På Balansinstitutet.se erbjuder vi även köp av digitala produkter i vår webbshop. Detta är yogapass och musik som du efter köpet kan ladda ned till din dator

Produkterna levereras som .zip-filer som innehåller ljudfiler i form av mp3-filer samt ett häfte i PDF-format. Så här öppnar du en .zip-fil;

  • För dig med Windows: Högerklicka på ZIP-filen → Extrahera alla → Extrahera
  • För dig med Mac (Apple): Vanligtvis öppnas filen automatiskt när du hämtar den, annars dubbelklicka på filen så öppnas den.

Efter  köpet så kan du ladda ned de digitala produkterna från sidan Mitt konto och fliken Nedladdningar

Nedladdning av våra digitala produkter ingår inte i köpet av ett abonnemang

FÖRNYA / PAUSA / AVSLUTA ABONNEMANG

FÖRNYA / PAUSA / AVSLUTA ABONNEMANG

För att komma åt innehållet på vår online-tjänst behöver ha ett aktivt abonnemang.

Förnya abonnemang

Ett abonnemang förnyas automatiskt om du inte aktivt har valt att avsluta abonnemanget dessförinnan

Vi informerar alltid två gånger innan en förnyelse sker så att du som kund är medveten om förnyelsen

Du kan återaktivera ett abonnemang som har avslutats och löpt ut på sidan Mitt konto och fliken Abonnemang – Gör så här;

  • Klicka på Visa och sedan Återaktivera vid rubriken Åtgärder på sidan som öppnas

 

Pausa abonnemang

Du kan välja att pausa ditt abonnemang. Om du pausar ditt abonnemang så kommer du inte komma åt innehållet på tjänsten förens du aktiverar det igen.

Om du pausar ett abonnemang så fortlöper det inte förens du aktiverar det igen, så du kommer in bli debiterad för fler perioder, nästa debitering låter alltså skjutas på lika länge som du har abonnemanget pausat

 

Avsluta abonnemang

Om du vill avsluta ditt abonnemang, gör så här

  1. Gå till sidan Mitt konto och klicka på fliken Abonnemang
  2. Klicka på Visa och sedan på Avsluta vid rubriken Åtgärder på sidan som öppnas
page-husapotek

Behöver du fortfarande hjälp? 

Om svaret på din fråga inte fanns här ovan eller om det ändå inte vill fungera som förväntat så är du välkommen att kontakta vår support direkt så hjälper vi dig

Kontakta supporten